Diary of ataicha: Seksyen 307

it all about me......

Recent

test
Showing posts with label Seksyen 307. Show all posts
Showing posts with label Seksyen 307. Show all posts

Tuesday, August 17, 2010

Wabak Terbaru......

Tuesday, August 17, 2010 14
Wabak Terbaru......
ataicha rasa ni boleh dikategori sebagai satu wabak yang paling berbahaya melanda masyarakat kita hari ini.. boleh dikatakan hampir setiap hari isu pembuangan bayi ni berlaku... isu ni seolah-olah merebak tanpa ada ubatnya... anak yang diberi sebenarnya adalah satu anugerah yang tidak ternilai... namun ia bagai dianggap sebagai sampah... boleh dicampak ke sana sini..

apa nak jadi sebenarnya nie.. pada pandangan ataicha.. masalah ini timbul setelah berlaku keruntuhan moral di kalangan kita yang tidak lagi dapat dikawal.. seks bebas dikira terlalu biasa... hingga terlahirnya baby2 yang comel ini... baby2 ni pula dianggap satu masalah.. satu perkara yang agak memalukan jika diketahui orang lain... so untuk elak maruah di cabul.. walaupun diri dah kira dicabul oleh lelaki ntah apa2... buang bayi.. tanam bayi.. campak bayi merupakan satu cara untuk menutup keaibpan tersebut...

korang dah berdosa dengan melakukan seks bebas.. kenapa korang nak tambah dosa lagi? dosa membunuh bayi yang tidak mempunyai apa-apa salah kat korang?.. patut korang pikul tanggungjawab tersebut... taubat dan bernikah kalau perlu.. besarkan baby korang supaya jangan jadi macam korang...

bila kerajaan dah umum.. kes buang bayi ni akan disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan membawa hukuman gantung sampai mati manakala kes cubaan membunuh mengikut Seksyen 307 kanun sama membawa hukuman penjara maksimum 20 tahun, ataicha harap masalah ini akan terus berkurang... nak kata terus takde.. tipu laa.. sure ada gak.. cuma maybe kurang sket...

iya la tahun ni sahaja... yang direkod dah cecah 65 kes... 26 bayi lelaki, 25 bayi perempuan dan 14 lagi tidak diketahui jantina dia... ni yang direkodkan.. yang tak direkod atau dilaporkan?.. lagi banyak kan?..

tahun lepas iaitu tahun 2009 la erk.. sebanyak 79 kes pembuangan bayi yang direkod dan dilaporkan... so kalau korang tengok.. ni baru je bulan 8... lagi 14 je nak pecah rekod.. aduhai.. kekadang pening ataicha fikir.. ada sesetengah orang nak dapat baby bukan main susah... ni yang dapat baby buang cam sampah... x suka x suka...

bulan lepas.. kita dengar kerajaan Melaka bina sekolah mengandung... tu seolah-olah mengalakkan orang-orang melakukan zina... tau niat baiknya lain.. tapi tak memandai, tu pandangan ataicha... hope tindakan kerajaan melaksanakan kes buang bayi mengikut Seksyen 302 dan 307... dapat mengurangkan masalah begini berlaku...