Diary of ataicha: Ulang Tahun Perkahwinan

it all about me......

Recent

test
Showing posts with label Ulang Tahun Perkahwinan. Show all posts
Showing posts with label Ulang Tahun Perkahwinan. Show all posts

Thursday, October 24, 2019

Happy Anniversary ke 10 Sayang!!!

Thursday, October 24, 2019 0
Happy Anniversary ke 10 Sayang!!!
Hari ini genap 10 tahun aku bergelar seorang suami kepada Raja Farisa... Yup cam tak percaya gak dah 10 tahun usia perkahwinan kami ni.. 

Kepada isteriku Raja Farisa.. terima kasih kerana sudi berkongsi hidup dengan ku.. penat melayan pelbagai karenah suami mu ini.. ditambah pula dengan gelagat dan karenah anak-anak kita.. 

Terima kasih kerana sentiasa ada ketika susah dan senang.. ketika sihat dan sakit..

Semoga usia perkahwinan kita kekal hingga ke akhir hayat... 

Bersama lah kita menjaganya.. 

Siapa lagi yang akad nikah dengan tangan kiri?.. tentu ramai tertanya kenapa ngan tangan kanan.. 1st day duduk di rumah baru.. beberapa minggu sebelum akad nikah ni, ataicha terlibat dengan accident kecil dimana ada sebuah kereta berpindah lorong tanpa memberi signal.. menyebabkan tangan ataicha melanggar side mirror kereta itu.. menyebabkan tulang tangan kanan retak terbelah 2.. so terpaksa laa berbalut.... 

cuma bersyukur sebab masa itu, ataicha dapat kawal motor dari jatuh ke atas tanah... dan lori belakang dapat brake sebelum melanggar ataicha.. kalau berlaku perkara mungkin tak wujud dah ataicha sekarang kut..


ok cukup setakat itu.. kupasan memori terpendam.. 

Thursday, October 24, 2013

Happy Wedding Anniversary Day ke-4..

Thursday, October 24, 2013 0
Happy Wedding Anniversary Day ke-4..
Alhamdulillah, bersyukur ke hadrat Ilahi.. hari ini genap 4 tahun ataicha menjadi suami kepada Puan Raja Farisa bt Raja Petra..

Macam baru sahaja berlalu.. tak sangka dah 4 tahun kami bersama.. dan dengan anugerah terindah sepasang cahaya mata Haziq Naufal dan Keisha Zara telah mewarnai dan mencorak hidup kami berdua..

Bila diimbas kembali 4 tahun lepas... tersenyum seketika bila mengingatkan hari akad nikah..

Ceriakan? Namun ada kisah tersendiri... rasanya di kampung kelahiran Farisa sure akan mengingati penganti lelaki yang akad nikah dengan tangan kiri... Tok Imam yang menguruskan akad nikah pun nampak kelam kabut.. iya laa bila akad tangan kiri.. dia pun pegang tangan kiri seolah tangan kiri tu yang patah...

Alhamdulillah dengan sekali lafaz.. sah perkahwinan kami... thank sayang...


Thanks kengkawan yang sudi hadir ke majlis kami pada 4 tahun yang lepas... nampak tak tangan yang berbalut tu?? 


Tak boleh nak pose sangat.. tangan kanan masih sakit... huhuhuhu..

Apa-apa pun... semoga hubungan kami berkekalan hingga ke akhir hayat.. amin...

tq buat isteri tersayang kerana tujukan lagu ini...



Monday, October 24, 2011

Selamat Ulang Tahun Sayang.....

Monday, October 24, 2011 0
Selamat Ulang Tahun Sayang.....
Yang tulus ikhlas
Ingin sekali sekala dirinya dibalas
Walau hanya dengan dakapan di angin lalu

Yang selalu memberi
Ingin sekali sekala jadi penerima
Cukup dengan salam dan manis doa

Aku ingin kau merasakan hebatnya cinta
Dan leburkan saja serpihan calar derita

Selamat ulang tahun sayang
Kini kau bersayap, pergilah terbang
Rentaslah langit cita cita mu
Harap nanti kita 'kan bertemu

Selamat ulang tahun sayang
Janganlah engkau tak terbang pulang
Ku nanti penuh kerinduan
Selamat tinggal, selamat jalan

Aku hanya inginkan engkau setia
Kerana setia yang mencipta bahagiamu

Walaupun ada kisah sedih di dalam lirik Imran Ajmain ini, namun di sini ataicha ingin mengucapkan Selamat Ulang Tahun Perkahwinan yang ke-2 buat isteri tersayang, yup dah 2 tahun... Dalam sedar tak sedar... rasanya baru setahun lebih kita bersama... tak sangka dah 2 tahun.. huhuhu... 

Bila diimbas 2 tahun lepas... tergelak pun ada.. di saat tarikh 24 Oktober nie... rasanya ataicha sorang je kut yang akad nikah guna tangan kiri... sampai tok iman pun janggal... lagipun memang xde pun hukum syarak kata nak akad nikah kena guna tangan kanan kan... hehehe... cam ne leh guna tangan kiri tue?? 


2 minggu sebelum hari bahagia nie... ataicha terlibat dengan kemalangan kecil.. yang menyebabkan jari tengah tangan kanan patah... so kena la simen.. huhuhu.. sedihkan.. tu le orang kata darah pengantin baru memang manis... tapi ataicha bersyukur sebab hanya tangan je yang patah.. kalau badan bercalar? uiks tu kes naya kan..
lupakan seketika kes akad nikah tue... hehehehe..

di entry kali ini, ataicha ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada mrs. ataicha kerana masih setia berada di samping ataicha... walaupun pelbagai ribut dan badai dihadapi.. kita masih lagi bersama menempuhi semua nya... semoga dengan kehadiran Haziq Naufal bakal merapatkan lagi hubungan kita suami isteri... Semoga hubungan kita kekal hingga ke akhir hayat hendaknya... 

Semoga dengan doa rakan-rakan dan keluarga sekalian.. agar tiang masjid yang telah terbina selama 2 tahun ini akan terus kekal utuh hingga ke akhir hayat walaupun apa jua badai yang melanda...
Yup, memang ada asam garam yang kadang2 kala tercetus.. namun ataicha harap segala nya dapat diselesaikan dengan baik k.... lagikan lidah lagi tergigit.. ini kan pula suami isteri.. 

Akhir kata untuk entry kali ini, ataicha harap rakan-rakan dapat mendoakan yang terbaik untuk kami suami isteri... amin....