Header Ads

Header ADS

hi...i back..

ahaks.. salam dan selamat sejahtera kepada semua yang masih simpan link blog ni dalam blog korang..

dah lama betul tak menulis atau mencatat sesuatu di blog ni.. mungkin sebab terlalu sibuk arau kekurangan idea..

sibuk mungkin juga.. sekarang dah tengah struggle gak belajar benda baru.. iya laa dah selesa dengan job sedia ada.. tertiba kena pindah team lain yang mana kena belajar dari kosong.. huhuhu..

penat? yup penat laa gak.. tambah-tambah kena berulang ke cyberjaya.. tapi ianya bukan batu penghalang.. mungkin ini satu jalan untuk mempelajari benda-benda baru dalam dunia IT yang semakin pesat.. duk cerita sibuk-sibuk.. benda apa plak tu.. ok sebelum ni duk dalam team apps.. mana terlibat dalam buat apps.. sekarang terlibat dalam team big data.. so banyak laa nak kena belajar tentang hadoop, spark, nifi, hive, postgrest, superset, metabase dan macam2 lagi laa.. banyak benda baru nak kena faham dan kena di pratikkan.. kena fikir dari macam-macam source data ni apa yang boleh di analysis di terjemahkan dalam report etc.. machine learning juga nak kena study.. so senang laa nanti nak provide data yang cantik..

peningkan? yup pening gak.. tu kekadang bila balik umah, tenangkan fikiran yang penat ni dengan melayan movies, anak-anak.. yup kerja sekarang memang penat berfikir, otak nak kena pantas cari solution.. bila ada isu kena pantas cari solution.. 😂 tu sekarang benda-benda remeh malas nak fikir, penat otak..

so malam-malam banyak layan cerita korea dan movies.. bagi release kepenatan berkerja.. huhuhu..

okla cukup dulu laa kut.. buat kali ni..

No comments

Powered by Blogger.