Tuesday, August 17, 2010

Wabak Terbaru......

ataicha rasa ni boleh dikategori sebagai satu wabak yang paling berbahaya melanda masyarakat kita hari ini.. boleh dikatakan hampir setiap hari isu pembuangan bayi ni berlaku... isu ni seolah-olah merebak tanpa ada ubatnya... anak yang diberi sebenarnya adalah satu anugerah yang tidak ternilai... namun ia bagai dianggap sebagai sampah... boleh dicampak ke sana sini..

apa nak jadi sebenarnya nie.. pada pandangan ataicha.. masalah ini timbul setelah berlaku keruntuhan moral di kalangan kita yang tidak lagi dapat dikawal.. seks bebas dikira terlalu biasa... hingga terlahirnya baby2 yang comel ini... baby2 ni pula dianggap satu masalah.. satu perkara yang agak memalukan jika diketahui orang lain... so untuk elak maruah di cabul.. walaupun diri dah kira dicabul oleh lelaki ntah apa2... buang bayi.. tanam bayi.. campak bayi merupakan satu cara untuk menutup keaibpan tersebut...

korang dah berdosa dengan melakukan seks bebas.. kenapa korang nak tambah dosa lagi? dosa membunuh bayi yang tidak mempunyai apa-apa salah kat korang?.. patut korang pikul tanggungjawab tersebut... taubat dan bernikah kalau perlu.. besarkan baby korang supaya jangan jadi macam korang...

bila kerajaan dah umum.. kes buang bayi ni akan disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan membawa hukuman gantung sampai mati manakala kes cubaan membunuh mengikut Seksyen 307 kanun sama membawa hukuman penjara maksimum 20 tahun, ataicha harap masalah ini akan terus berkurang... nak kata terus takde.. tipu laa.. sure ada gak.. cuma maybe kurang sket...

iya la tahun ni sahaja... yang direkod dah cecah 65 kes... 26 bayi lelaki, 25 bayi perempuan dan 14 lagi tidak diketahui jantina dia... ni yang direkodkan.. yang tak direkod atau dilaporkan?.. lagi banyak kan?..

tahun lepas iaitu tahun 2009 la erk.. sebanyak 79 kes pembuangan bayi yang direkod dan dilaporkan... so kalau korang tengok.. ni baru je bulan 8... lagi 14 je nak pecah rekod.. aduhai.. kekadang pening ataicha fikir.. ada sesetengah orang nak dapat baby bukan main susah... ni yang dapat baby buang cam sampah... x suka x suka...

bulan lepas.. kita dengar kerajaan Melaka bina sekolah mengandung... tu seolah-olah mengalakkan orang-orang melakukan zina... tau niat baiknya lain.. tapi tak memandai, tu pandangan ataicha... hope tindakan kerajaan melaksanakan kes buang bayi mengikut Seksyen 302 dan 307... dapat mengurangkan masalah begini berlaku...

14 comments:

  1. mmg patot kena rejam jep mereka yg buang anak tu.

    ReplyDelete
  2. moga perkara ini mendapat kesedaran semua pihak dan berakhirnya tragedi ini..
    jom kempen kesedaran "jangan buang bayi" :)

    ReplyDelete
  3. MasyaAllah, sedih sgt tgk baby dilakukan begitu, Laknat lah kepada yg melakukannya..

    ReplyDelete
  4. @ferra ~ rasanya walau maam mana hukuman nya.. kita masih tidak akan serik2 lagi.. kecuali berita hukuman ini disebar2... diwar2kan.. cth dihukum gantung..

    @sop... yup rasanya patut ada kempen Jangan Buang Bayi...

    @LiFe KaMi ~ iya la.. teruk kan.. ni pun dah tapis2 pic nak diletakkan.. huhuhuhu.. ada lagi teruk pun ada...

    ReplyDelete
  5. sedih tgk gambar first tu...:( :(

    feel free,go here :)
    izyan's

    ReplyDelete
  6. harap hukuman gantung smpai mati yg bakal dilaksanakan akan krgkan kes buang bb

    Latest entry grafik novel gua ~ Kalau Aku Bendul Kau Apa?Bangang?

    ReplyDelete
  7. Suke ati je buang anak.. xtkt langsung balasan akhirat 6t.. hmm

    ReplyDelete
  8. skg ni bykkkkkkkkk sgt citer buang bayi kan :(

    ReplyDelete
  9. lagi dikempen lagi dibuat...xphm betol lah....

    ReplyDelete
  10. tak sanggup nak tgk baby2 ni...memang patut gantung jer org yg buang bayi ni...sbb masuk kategori membunuh gak..huhuhu

    ReplyDelete
  11. yang sedihnya org melayu kita yg byk terlibat

    ReplyDelete
  12. astagfirullah... manusia skrg nih makin dh takde sifat2 manusia lg... dh lbh kepada sifat binatang kot...

    bile ada akta hukuman mati, diaorang makin berleluasa buang bby, tak ingat ke hukum Allah akan bagi nnti...

    ReplyDelete
  13. act benda ni dpend kt msing2 kot
    kalo kerajaan bgai nak rak buat skola bagai,
    kalo budak x nak sedar pon xguna gak..hehe

    ReplyDelete
  14. psgn yg x kawen sng2 jer buang anak
    walhal psgn yg lama kawen pulak belum tntu dpt anak

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
Daisypath Anniversary tickers

Doa-doakan agar hubungan ataicha dan mrs.ataicha berkekalan untuk selama-lamanya....

Mrs. Ataicha

Daisypath Happy Birthday tickers

Haziq Naufal

Daisypath Happy Birthday tickers

Keisha Zara

Daisypath Happy Birthday tickers