Header Ads

Header ADS

Bercuti di Hospital....

Last week seminggu bercuti... ingatkan nak cuti kat jengka pastu ke kelantan...

Tapi kesihatan tak mengizinkan.. duk kat jengka demam plak... so terus balik kl je.. demam plak teruk sampai hilang selera makan.. kalau makan plak.. akan bergegas ke toilet..

Duk main makan tak makan.. demam hilang.. sakit kat lain plak.. sakit kat dada.. kat perut.. selera makan memang takde laaa..

Tak puas hati pagi selasa gagahkan diri ke klinik... doktor kat klinik suspect ataicha ada gatsrik dan appendict.. so referkan ke hospital...

Ataicha pilih columbia asia hospital setapak, sebab fikir jalan dia senang utk wife ataicha ulang alik kan.. dan rasanya paling dekat ngan rumah.. percaya atau tak.. sehelai sepinggang je datang hospital dengan motorsikal plak tu.. malas nak balik umah sebenarnya.. karang banyak plak benda nak dibawa..

Sampai2 jumpa doktor nizam.. check2 dia kata maybe appendict cuma tak dapat nak confirmkan sebab baru lepas makan..

So ambik darah.. air kencing.. buat scanning.. admit ke hospital... kul 2petang kena buat scope.. sedar2 kul 3 lebih... bawa ke bilik.. time ni memang mamai2 lagi.. ubat bius tak habis lagi.. tahu jam sebab tanya nurse kul berapa.. dalam mamai2.. kul 4ptg masuk OT balik operate buang appendict.. lepas kena bius skali lagi.. sedar2 dah dibawa ke ward... namun masa operate tu ada kejadian yang mencemaskan gak.. katanya aku gigit tiub pernafasan kuat dalam keadaan aku dibius tu..

So effectnya.. mata aku menjadi merah... aku br tengok mata sendiri esok harinya.. terkejut gak.. macam mata apa ntah.. seram plak..

Sebabkan usus aku membengkak masa operate.. lepas operate.. aku kena puasa yg agak lama gak.. last makan kul 10 pagi selasa..dapat makan kat kul 12 tghari rabu... harapkan masuk air je..

No comments

Powered by Blogger.