Header Ads

Header ADS

Budak Maut Jatuh Dari Tingkat 2 Kenanga Wholesale City

Seperti ramai yang sedia maklum mengenai seorang kanak-kanak terjatuh dari tingkat 2 di KenangaWholesale City. Ramai yang suka share gambar mangsa dan video mengenai kejadian tersebut. Biasalaa kan berita panas.. sepanas goreng pisang....

Susulan dari itu, ibunya dikecam di media sosial...bagi ataicha, perbuatan menyebar gambar mangsa yang meninggal agak kurang elok dan mengaibkan keluarga... dan bila video semasa kejadian itu disebarkan pula.. sedikit sebanyak menyebabkan orang mula mengecam ibunya...

Ajal dan maut sudah ditetapkan... cuma bagaimana kita dijemput yang kita tidak pasti.. So usahlah menambah dosa mempersalahkan ibunya. Adakah kita tahu perkara sebenarnya? Rasanya ramai yang tahu menghukum di atas perkara yang kita tidak tahu asal usulnya... Mungkin ibunya mencari ahli keluarga yang lain?

Kepada ibu tersebut dan seluruh ahli keluarga mangsa, bawa bersabar dan hadapi kenyataan bahawa ajal anak telah tiba.. Doakan agar anak tersebut ditempatkan dikalangan orang yang beriman.. amin..

Kepada rakan-rakan... hentikan menghukum, menyebarkan gambar dan cerita yang tidak pasti... tak pasal-pasal menjana dosa-dosa FREE.. menyebarkan cerita yang tak pasti seolah menfitnah.. sebagai umat Islam, masing-masing tahu akan hukum fitnah kan??

Jadikan segala kejadian sebagai pengajaran... Amin.......

No comments

Powered by Blogger.