Friday, August 31, 2012

Selamat Hari Merdeka yang ke 55!!

Merdeka! Merdeka!... itu yang korang akan dengar sepanjang hari ini.. Sebelum ataicha mengarut pasal hal ni.. ataicha nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri.. maaf terlambat wish erk.. Juga tidak lupa Selamat Menyambut Hari Merdeka yang ke-55.. Oh dah merdeka ke??

Ahaks.. Ikut sejarah memang dah merdeka dari penjajah... Tapi dalam sedar tak sedar kita dah kembali dijajah.. Perasan atau tidak.. itu hak individu masing-masing.. Bagi ataicha.. kita dah mula dijajah dari segi pemikiran dan budaya.. Elok atau tak... Ada yang elok ada yang tidak... Iya laa kita ni ada agama.. so benda yang tak elok tu memang la tak elok kan??

Ataicha malas nak ulas panjang lebar... korang rasa dah dapat tangkap apa maksud ataicha kan?? Tak dapat tangkap?.. Huhuhuhu meh ataicha bagi clue.. salah satu cara hidup yang agak sosial.. contohnya.. tukar pasangan macam tukar baju... rumah sewa dah macam hotel.. malas nak ulas panjang-panjang.. harap semua dah dapat tangkap erk... Ramai diantara kita dah terikut cara hidup dan budaya barat.. Mungkin bukan korang tapi maybe kenalan korang.. kalau yang duduk di kampung mungkin agak pelik kan? Namun bagi orang bandar besar nie.. perkara ini seolah menjadi perkara yang agak biasa...

Adakah perkara ini anda mahu anak-anak anda ikut??
Fikir-fikirkan laa erk...

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
Daisypath Anniversary tickers

Doa-doakan agar hubungan ataicha dan mrs.ataicha berkekalan untuk selama-lamanya....

Mrs. Ataicha

Daisypath Happy Birthday tickers

Haziq Naufal

Daisypath Happy Birthday tickers

Keisha Zara

Daisypath Happy Birthday tickers