Saturday, July 14, 2012

Gigit jari rugi RM150K??

Ataicha terbaca berita nie kat Harian Metro tadi, terbit rasa kesian gak sebab yang terkena tu dah berusia 60 tahun... Aduyai sampai hati diaorang kenakan seorang insan yang berusia.. Kawan sendiri plak tue...

Ini mungkin satu cerita yang kita dengar sebab keluar kat media, yang tak keluar?? sure banyak lagi... Siapa tak gelap mata bila dijanjikan keuntungan kan?.. tambah-tambah yang agak besar dari nilai yang dilaburkan.. cerita kes penipuan ini susah nak kata.. sebab orang yang menipu pun orang yang agak rapat dengan yang ditipu...

Cuma pesan ataicha, berwaspada laa.. jangan mudah terpengaruh dengan cerita-cerita keuntungan yang belum pasti.. internet kan ada.. taip je kat mr. google... sure akan keluar cerita-cerita mengenai keyword yang kita taip... kalau ada negatif... sure tu kes tipu... tambaha-tambah pelan kerajaan... oklaa ataicha berharap agar ataicha tidak akan bertemu dengan penipu-penipu ini... huhuhuhu


Gigit jari rugi RM150,000
Oleh Kalidevi Mogan Kumarappa
kalidevi@hmetro.com.my


KUALA LUMPUR: Gara-gara percaya pada pemberian sehelai cek bernilai RM700,000, seorang warga emas mengalami kerugian sebanyak RM150,000 selepas melabur dalam skim ‘Pelaburan Dana Tajaan Kerajaan’ yang dikendalikan seorang ahli perniagaan dan penjawat awam.

Sumber polis berkata, mangsa berusia 60-an itu didatangi seorang kenalan yang merupakan penjawat awam ke rumahnya pada hujung tahun lalu dan ketika itu, dia menyatakan mengenai skim pelaburan berkenaan yang dikendalikan seorang ahli perniagaan.

Beliau berkata, mangsa yang percaya pada penjawat awam itu membuat keputusan untuk menyertai pelaburan yang menjanjikan hasil lumayan dengan hanya menyerahkan wang tunai yang kononnya akan dilaburkan dalam projek kerajaan serta dijanjikan tidak akan rugi.

Menurutnya, mangsa turut dipertemukan dengan ahli perniagaan berkenaan bagi memberi keyakinan penuh kepadanya dan mangsa diminta memasukkan wang pelaburan melalui akaun bank sahaja.


“Secara berperingkat mangsa sudah memasukkan wang berjumlah RM150,000 ke dalam akaun lelaki itu dan sebagai balasan, mangsa diberikan cek bernilai RM700,000 yang diminta ditunaikan selepas setahun.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
Daisypath Anniversary tickers

Doa-doakan agar hubungan ataicha dan mrs.ataicha berkekalan untuk selama-lamanya....

Mrs. Ataicha

Daisypath Happy Birthday tickers

Haziq Naufal

Daisypath Happy Birthday tickers

Keisha Zara

Daisypath Happy Birthday tickers