Tuesday, September 13, 2011

kemerdekaan..

Merdeka? Apa itu merdeka? Merdeka adalah bebas dari sesuatu.. 31 August yang lalu negara kita menyambut Hari Kemerdekaan Negara dari dijajah oleh British.. 1957 tahun dimana kita mengecapinya, kira-kira 54 tahun kita.. Lama dah kiranya.. Namun kita dalam sedar atau tidak, masyarakat kita dah dijajah kembali dalam kita mengejar arus kemajuan.. Kenapa ataicha cakap gitu.. Seks luar nikah, rasanya dah nampak cam biasa di kalangan anak-anak muda? Tak percaya? Koleksi video x seronok anak-anak muda kita berlambak di alam maya sekarang ini..
Bunuh membunuh plak cam perkara normal je.. Ini kah dikatakan merdeka? Syabas kalu ini di istilah merdeka.. Kalu sebelum ini, biasa kan ada konsert sempena menyambut ambang merdeka.. Cuba tanya cleaner-cleaner yang membersihkan tempat-tempat yg diadakan konsert tu apa yg mereka temui? Sure terkejut tapi itu realiti iaitu kondom.. Huhuhu.. Adakah ini kemerdekaan yang kita agungkan? Kita fikir-fikir cara-cara untuk merdeka dari jajahan pemikiran ini..
Dari pandangan politik plak.. Sejarah dah dicelarukan.. Telah menjadikan negara hampir huru-hara, cukup lah.. Usah bergaduh pasal isu yang tak penting ni.. Elok pakat-pakat fikir cam mana nak bagi rakyat lagi senang dan kaya.. Dari sibuk menghabis duit rakyat untuk kepentingan sendiri..
Published with Blogger-droid v1.7.3
Related Posts with Thumbnails
Daisypath Anniversary tickers

Doa-doakan agar hubungan ataicha dan mrs.ataicha berkekalan untuk selama-lamanya....

Mrs. Ataicha

Daisypath Happy Birthday tickers

Haziq Naufal

Daisypath Happy Birthday tickers

Keisha Zara

Daisypath Happy Birthday tickers