Monday, August 16, 2010

Nasi Kerabu Berharga RM8???

Alhamdulillah.. bersyukur ke hadrat Ilahi... kerana rasa marah dan tak puas hati dah makin redha.. kenapa erk..

Ni la nak cerita sket... Petang tadi.. lepas windows shopping ke JJ Wangsa Maju.. ataicha singgah la jap kat Bazaar Ramadhan kat Greenwood.. saja je laa.. terasa nak beli makanan dah siap kan...

Setelah puas pusing.. ntah xde benda menarik... so ataicha singgah laa kat satu kedai yang jual nasi kerabu nie... iya la dah penat pusing... beli je laa...

Tengok xde la pilihan sangat lauk dia... hmm try je laa.. lepas dilayan.. ataicha pilih la ikan goreng tepung dan solok lada je.. masa dia isi dah tgk minah tu lupa isi keropok.. biar je la... bila tanya harga.. alamak terkejut jap.. iya la RM8.... mahal giler... kalau harga tu rasa ataicha leh dapat ayam percik dah... mahal nak mampus.. sebab malas nak gaduh2... ataicha bayar dan terus blah je... sakit hati.. mulut nie kalau x ingat puasa... memang ataicha sindir...

iya laa mahal giler... korang tengok je la isi dalam tu.. kalau korang rasa memang harga tu RM8... ataicha rasa lepas ni baik makan McD set je... tak berbaloi makan camni bayar mahal...


dah la tak de keropok... nasi + ulam + solok lada + ikan goreng tepung yang kira kecik...
ni paparan lebih jelas la erk.. rasa berbaloi tak?? nasihat ataicha kat kedai tu.. nak caj mahal2 pun agak2 laa.. awak nak niaga cari rezeki.. kalau dah menzalimkan orang... rasa rezeki tu halal ke?

25 comments:

  1. ini lah kerabu paling mahal didunia..hehe, mahal giler, tak berbaloi beli pasni ko beli nasi ayam grg berempah lg bgus..

    ReplyDelete
  2. ahak tu la... mahal giler.. angin je lepas bayar...

    ReplyDelete
  3. peh! bapak mahal! nasi tomato boleh dapat 2 tuh!

    ReplyDelete
  4. dia pakai beras hidroponik ke ape mahal macam tu sekali?

    ReplyDelete
  5. mmg kelakar pun keyword tu.leh plak ada org cari.

    perggh nasi kerabu..sdp tu..lama xmkan..p asal mahal sngt ehh..ish3x..

    ReplyDelete
  6. nampak sedap nasi kerabu tu tp nak bayar semahal tu rasanya terfikir 10 kali, sekali terkena sampai bila2 x singgah daaaa gerai tu. huhuhu..

    lain le makan kt kedai, dorang hidang dlm pinggan antik yg cantik, ambk order, hidang n kemaskan..

    ReplyDelete
  7. @LolliPop duDe ~ tu laa.. leh dapat set McD dah tu.. uhuks
    @Che Armster ~ ntah laa.. dah la nasi dia keras.. x sedap..
    @sHaiRA halFA ~ x tau kenape mahal sgt.. sakit hati.. so malas nak tanya... kang batal je posa..
    @umialya ~ memang xkan gi dah kedai tu selama2 nya...

    ReplyDelete
  8. wah!!! nape mahal sgt..~~huhu agak2 klu nk mencekik pun...nasi kerabu jer ok????...mungkin org tu nk g haji cepat kot...hehe

    ReplyDelete
  9. agak mahal lautk harga makanan di malaysia...ciss sungguh..nak jual tuh bia lah elok sikit...niat bersedekah kalau lebih2 pon xpw..hu

    ReplyDelete
  10. memang mencekik darah namanya tu....kalau kat sini rm3.00...ye lah KL kan.....tp xkan semahal itu...marah nii bg pihak ataicha...

    ReplyDelete
  11. sampai rm8..memang mahal sgt tu..ke salah kira?? patut suruh dia kali balik satu-satu..nasi bape ringgit..ikan dan lain2 bape ringgit.

    ReplyDelete
  12. @zanna ~ yup agak mahal kan...
    @fiq froz ~ rasa baik ambik ayam percik.. berbaloi gak.. ni lauk gini.. aduh sakit hati je..
    @S..U..D..@..I..S ~ tu laa rasa paling mahal pun RM5.50 je... biasa beli lagi banyak lauk dari ni harga x sampai RM5 je..
    @ozzy ~ baru terpk kenapa x tanya.. maybe sebab time tu hati dah mendidih.. malas nak tanya2.. kang batal posa plak.. huhuhu

    ReplyDelete
  13. kecian ataicha.. kena cekik darah..
    itu lah org berniaga bulan puasa.. macam2 ada..
    kalau pasar malam biasa agak2 berapa? biasa sop beli gulai daging, lada sulah dalam RM5 la.. :)

    sabor yer ataicha.. biasa berniaga cam tu tak kekal lama.. setakat seminggu je..

    ReplyDelete
  14. mahalnye...bukan tmbah daging bakar ke ayam percik ke..ngok la...agak2 la kan...taw la blnpuase bln rezeki,tp takkan sampai cekik darah cam nie...japg da takde org nak beli kat die baru taw...hehe...

    p/s:cik emo...wee~

    ReplyDelete
  15. mahal gilerrr~!!dia guna beras faiza taj MAHAL kot..tu yg mahal tu..haha

    ReplyDelete
  16. pergh!!aku beli pun kena mahal gak!aku amik nasi kerabu,telur masin ngan solok lada rm4!!nasi tu nasik ngan sambal kelapa tu je.ulam2 takde sbb aku tgk ulam2 dia cam tak selera je...

    ReplyDelete
  17. wow!
    ikan rm3
    kerabu rm1
    solok rm1
    nasi rm1
    kertas rm1
    upah bungkus rm1
    ...cukup le rm8

    ReplyDelete
  18. pergh....mahal sangat kot tu....
    eh xpenah mkn nasi kerabu neh..sedap ke eh..wrne mcm menarik je

    ReplyDelete
  19. mak aii mahai gile ns kerabu 8 hengget! melampau

    ReplyDelete
  20. kt mana ko beli tu hatta? gile nyer mahal
    dia import beras tu dr kutub utara ke...
    kalu lauk terbaik takpe... kalu kt sini baru 3.50 kot...

    ReplyDelete
  21. mak ai,mahalnye nasi kerabu dia.tukang masak import kut.hihi.

    ReplyDelete
  22. @h A n Y S ~ beras faiza.. xde la kut.. sebab keras je.. x best..

    @elyanie ~ RM4 tu murah sket dari aku kena.. kira leh 2 ko nyer..

    @bidadarihijau ~ actually sedap.. tapi bila jadi camni.. memang x sedap.. warna menarik.. sebab lain kan.. dia bukan guna pewarna tau. dia ada buah (rempah) yang wat warna dia jadi biru.. :p.. tp nak sedap cari kat kelantan sendiri.. sure puas hati.. :p

    @Nana ~ yupp.. tawar hati.. tapi bulan puasa ni rasa ramai peniaga yang menaikkan harga.. iya la kl ni mana sempat nak masak.. so nak tak nak beli je..

    @norhidana ~ kat greenwood.. tu la agak mahal gak..

    @aNiS tHe BumbleBee ~ maybe kut.. sebab dengar suara yg bungkus ala-ala dari negara Jiran kita..

    ReplyDelete
  23. mu beli nasi kerabu yati ayam percik la Ta...murah dan sedap.........

    ReplyDelete
  24. @mohd ~ tu laa.. kat KL mana nak cari yati ayam percik.. RM8 tu rasa dah dapat ayam percik dah tu.. :p

    ReplyDelete
  25. naik tension nak habiskan baca entri, iklan nuffnang menyibuk kat belah kiri.....lain kali kalo mahal gitu makanan, hulurla skupang ke dua kupang ke, cakap kat penjual, tips ikhlas, pandai pandaila dia nak faham ke tak nak....

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
Daisypath Anniversary tickers

Doa-doakan agar hubungan ataicha dan mrs.ataicha berkekalan untuk selama-lamanya....

Mrs. Ataicha

Daisypath Happy Birthday tickers

Haziq Naufal

Daisypath Happy Birthday tickers

Keisha Zara

Daisypath Happy Birthday tickers