Header Ads

Header ADS

1:14 AM..

jam aku baru je menatap jam kat labtop nie.. wah dah kul 1:14 AM.. tido lewat lagi..
huhu... ntah la mata sekarang x berapa nak tido..

dari tadi tengah back up, entry lama dari blog.ahmadhatta.com , rasa cam xnak continue dah kut.. iya la x sekarang x berapa nak aktif, so rasa membazir plak nak spend bayar domain sendiri..

so elok aku setup balik ke blog yang FREE.. huhuhu... sebab aku pun x pasti entry aku tulis ni akan bertambah ke tak....

so rasa dah terlalu lama aku x bercerita apa yang happen kat diri aku kan?.. so berita yang terlatest... aku baru je bertukar keje.. kemana dan kenapa? ahaks.. kemana tue rasa x perlu war2 kan secara global la kan.. ke anak syarikat TM... kecik je.. :p

kenapa? tu aku tak tahu.. mungkin kali ni dah rezeki aku nak masuk ke dalam organisasi TM.. maybe kut... lebih2 aku tak nak cakap.. anyway kenapa aku berat memilih TM?.. huhuhu.. banyak sebab... salah satu aku dah penat keje company kecik... memang nk naik gaji + pangkat cepat je.. namun kepuasan dan pengalaman yang ko perolehi maybe terlalu kecil.. so dengan duk bawah company besar ni.. mungkin minda aku makin tercabar dan diasah?

cuma aku x sangka gak sebab aku masuk ke company sama ngan sepupu aku.. x minta tapi dah dapat kan.. hari pertama, really terkejut bila aku dapat meja depan2 je ngan sepupu aku tue... tapi bos team aku suruh aku pindah ke bangunan lain... tapi terus terang dari hari pertama hingga beberapa hari lepas, really2 boring2, langsung xde keje nak dibuat.. huhuhuhu...

cuma bermula sket demi sket, aku dan staff2 baru yg lain start diberi keje.. alhamdulillah... banyak gak benda aku belajar, dari keje2 bawah... setup server, kenal apa2 benda kat dalam bilik server.. selalu tengok server setakat 2-3 rack je.. x sangka plak masuk tengok satu floor yang penuh ngan rack2 server... terasa jap terlalu naif... kalau x accept keje sini mungkin sampai bila2 aku x akan jumpa dan perolehi pengalaman cam nie...

dari awal, memang aku dah jangka... bila aku accept je jobs nie.. aku akan bertemu kembali muka2 yang aku agak familiar kat MMU... wah berlambak... cuma banyak yang sibuk dan hampir2 lupa tentang aku... :p, maklumlah aku bukan famous sangat masa MMU dulu... sekadar dak picisan je.. :p

dari hari khamis lepas, aku dah mula x boring.. dah mula diberi tugas yang membuka minda sket.. oklaa so x la boring sangat kan...

diam2 x diam dah kul 1:30 AM dah... huhuhu.. elok aku gi tido... esok nak bangun awal...

p/s : tadi aku bawa moto dengan gear 2 je... sebab gear aku rosak... nasib baik dah OK..

No comments

Powered by Blogger.