Header Ads

Header ADS

new skin for shoutmix…

skill ni aku belajar dari seseorang iaitu chekguisza.. thank tau.. aku saja2 jalan ke blog kengkawan.. tetiba tertarik ngan layout skin dia.. ialah ada theme.. so saja je msg.. dan dia pun bagi la tutorial cam ne nak wat.. so tambah la satu skill utk aku share ngan korang semua..ops link tutorial asal leh dapat di sini erk..

cuma aku olah dari segi bahasa aku je.. :p, jangan mara erk chekguisza... elok kita share benda yg baik kan..

step 1

korang kena ada shoutmix terlebih dahulu....kalau takde korang register la kat sini

step 2

so korang dah ada la kan... biasanya korang akan dapat script dari shoutmix cam ni




script atas ni la biasa korang add kat korang nyer widget...So utk atas ni korang copy je dulu letak kat notepad... yg penting part color2 tu je..

Step 3

Utk Blogger korang kena gi layout -> add a Gadget HTML/JavaScript

Utk Wordpress plak korang gi kat Appearance -> Widgets pastu add Text..

Step 4

Step 2, tadi korang dah copy ke notepad kan... so korang replace la kat script bawah nie...

http://www.soiphone.com/uploads/200902/f/1235098340.jpg) no-repeat left top; padding-top:-5px; padding-left:0px; position:relative" align="center">


>




hijau ni size korang nyer shoutmix... width tu lebar laa... height tu tinggi.. aku nyer size ni width=300 dan height = 400

merah ni.. biasanya atas nama korang... korang nyer username shoutmix..

biru tu link gambar yg korang suka laa.. kira background dia laa..

yang aku guna ni :http://www.wallcoo.com/other/200706_wallcoo/images/%5Bwallcoo%5D_June_calendar_wallpaper_0dff.jpg

step 5

korang save dan try laa erk.. x suka adjust dan adjust..

step 6

yg Step 2 tu jgn replace atau tutup dulu... takut tak jadi je.. korang mara kat aku plak..tu utk backup dulu..

so selamat mencuba.. ops background tu maybe akan slow sket warna.. so kalau nak menarik cari warna yg lembut dah sket...

credit to : chekguisza

No comments

Powered by Blogger.